Герб на Лясковец

Община Лясковец

официален сайт

Д-р Гецова чете на второкласниците приказка в Седмицата на четенето 12.10.2016 Д-р Гецова чете на второкласниците приказка в Седмицата на четенето От 10 до 14 октомври тече Национална седмица на четенето в българските училища. Тази инициатива провежда Министерството на образованието и науката. По този повод в лясковските училища бяха организирани редица дейности за насърчаване и повишаване на грамотността при учениците. В третия ден от седмицата в най-голямото училище в Лясковец СУ „Максим Райкович”, заедно с децата, в маратона на голямото четене се включи и кметът на Общината д-р Гецова. За да насърчи едни от най-малките ученици, които сега правят първите си стъпки в необятния свят на книгите, тя прочете на второкласниците „Заекът и костенурката”. 40 деца се бяха събрали да чуят кои са любимите приказки на кмета, директора на училището Даниела Арабаджиева, на техни майки, баби и учителките им - госпожите Бъчварова и Обрешкова. Любознателни и много активни, след всяка приказка, децата отговаряха на въпросите на кмета и другите възрастни четци и смело им задаваха своите въпроси. Заедно намираха поуката от всяка прочетена приказка и басня. Възрастните им споделиха, че и те са били малки като тях, но са чели много повече книжки, защото е нямало компютри и игри. В края на четенето им пожелаха да са послушни и да четат много. В НУ „Никола Козлев” подетите инициативи от методическото обединение на началните учители дадоха възможност на учениците от I до IV клас да покажат знания и умения в областта на българския език и литературата. Освен това, възпитаниците на училището се запознаха отблизо с отбора „Четящият студент, четящото дете” с ръководител проф. д.п.н. Марияна Мандева от Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий”. Студентите се отзоваха на поканата и дойдоха да изпълнят мисията си на бъдещи млади учители, които ще „преподават” любов към четенето. Те откриха Националната седмица на четенето в присъствието на старши експерт начално образование в Регионалното управление на образованието Захаринка Чакалова. В маратона на четенето се включиха и бивши ученици, родители и общественици. По-големите ученици от III и IV клас се изявиха в конкурса „Работилница за творческо писане”, в който представиха свои авторски творби. Ученици от всички класове се състезаваха и в надпреварата по краснопис и правопис. Победителите от двата конкурса заслужиха награда пътуване до град Елена, където се срещнаха за обмяна на опит и знания със свои съученици от СОУ „Иван Момчилов” като заедно четоха свои произведения. И в другите две училища „Цани Гинчев” и джулюнското ОУ „П. Р. Славейков” с много празнични събития отбелязват националната инициатива. Провеждат се различни състезания, поставят се драматизации по приказки, също викторини и конкурси за най-добър четец и най-добър разказвач, за най-добър ученик краснописец. В Джулюница например четвъртокласници подариха книжки на най-малките деца от първи клас. Четвъртокласниците от „Цани Гинчев” с трепет и желание прочетоха любимите си Български народни приказки на малките любопитни първокластници. Малчуганите пък обещаха да поканят своите големи приятели в края на учебната година и да им покажат какво са научили. Голямото четене застигна и детските градини. Там в подготвителните групи служители от читалищната градска библиотека пристигнаха с мини мобилната библиотека, за да предложат на бъдещите първокласници да разгледат цветните книжки и да им прочетат предпочитани от тях приказки. До края на седмицата предстоят още инициативи. Така например последният ден от седмицата на четенето в НУ „Никола Козлев” ще протече под мотото „Денят на книгата - подари книжка на приятел”. В този ден учениците ще си разменят книжки, които са чели, като целта на инициативата е всяко дете да подари на друго свое любимо четиво, така че другият да се сдобие с нова книга, която не е чел. След това интересно и полезно начинание, официално ще бъде закрита седмицата на четенето. Естествено при приключването на седмичните образователни прояви, акцента ще падне върху създаването на среда за насърчаване на грамотността, като специалното място в нея заемат съвременните информационни технологии и учителите, работещи с тях. На финала ще бъде направена и равносметка за постигнатите резултати от реализираните дейности, а учителите ще поощрят по подходящ начин най-изявените ученици, постигнали най-високи успехи в справянето със задачите.